Thijs en Simone op wereldreis!

United States of America

Het heeft even geduurd maar we hebben het zo druk met het verkennen van Amerika! En we kunnen jullie gerust stellen ook dit is weer een geweldige reis!!! We beginnen even bij het begin, 2 weken geleden;

Aankomst Amerika:

Na een 14 durende vlucht vanuit Sydney komen we 's ochtends aan op LAX airport en worden we welkom geheten door Obama, althans een foto weliswaar maar toch! Dan nog door de douane heen, na een hoop vragen staan we al onze vingerafdrukken af en een scan van onze ogen! En dan mogen we gelukkig doorlopen en onze bagage van de band af gaan halen. In ieder geval dat was de bedoeling want Simone haar tas is nergens te bekennen, oh het zal toch niet! We worden door verwezen naar de desk van Qantas en daar wordt ons verteld dat de tas nog in Sydney is en de formulieren worden naar boven getoverd of ik dat even allemaal in wil vullen en dan komt de tas misschien morgen of later! Daar staan we dan maar er zit niets anders op dus we vullen de formulieren in en willen net het vliegveld verlaten als blijkt dat ze mijn tas als nog gevonden hebben! Superblij wachten we 30min. tot hij door de douane word gecontroleerd en dan vertekken we met al onze spullen richting hotel!

Los Angeles:
De 1ste dag doen we rustig aan en bubbelen wat in de whirlpool van het hotel. De volgende dag trekken we erop uit om Santa Monica te bekijken met zijn mooie pier lees kermis pier! We besluiten daarna naar Marina del Ray te lopen langs het strand af. Dit was toch iets verder dan verwacht, de kaart was niet helemaal op schaal gemaakt! Maar bijna 2uur later komen we dan toch aan en we besluiten bij een leuke Italiaan te gaan eten. Het is een prachtig restaurant we zitten buiten en het lijkt op een Italiaans steegje. We bestellen pasta en de portie's zijn erg Amerikaans, groot dus! Hierna snel op naar het hotel en naar bed want morgen staat Disneyland California op het programma! De volgende ochtend vertrekken we vroeg naar het vliegveld voor de shuttle bus naar Disney. Deze komt al snel aanrijden en we stappen in echter na 300m. stopt hij en zegt: 'ja sorry ik kan jullie vanavond niet komen ophalen want ik heb een afspraak, dat was ik helemaal vergeten'. Daar staan we dan weer bij de bushalte en nu? Volgens de chauffeur komt er zo een andere bus, maar eigenlijk geloven we hem niet want hij wil gewoon van ons af. Maar naar een zenuwachtige en gestreste 15min. komt hij dan toch en zijn we onderweg. We hebben een leuke dag in Disney en hoppen van het ene na het andere park. 's avonds is er een mooie show met fonteinen, licht, en beeld (World of Color). Wat hebben we weer een superdag achter de rug. Onze 1 na laatste dag in LA gaan we naar de Paramount studio's. Voor dat we daar naar toe gaan, gaan we onze huur auto ophalen. We maakte ons al een tijdje zorgen over de grote van de auto... Wij hadden namelijk een 3 deurs economy auto gehuurd, maar zou dit niet te klein zijn voor Thijs zijn lange benen?! We komen aan bij de verhuurder en binnen 10 minuten mogen we een auto uit zoeken in rij 3, Thijs kijkt rond en vraagt of wel goed zitten. Aangezien hier alleen maar grote en splinternieuwe auto's staan. Ja hoor kies maar uit! Onze dag kon niet meer stuk, we kozen een stoere zwarte 5 deurs Dodge met alles op en aan. Daar kunnen we wel mee door Beverly Hills rijden richting het Hollywood sign. Op naar de studio's, we hebben een 2 uur durende tour en zien de ins en outs van de verschillende bekende tv series/films oa Dr Phill. De volgende dag rijden we via de Hollywood sterren naar San Fransisco.

Explore San Fransisco:
We besluiten een tandem te huren en op deze manier te stad te verkennen. We fietsen over de Golden Gate Bridge en nemen dan de Ferry terug naar het centrum.
Na een korte pauze zetten we koers naar Lombordstreet, dat ligt om de hoek dus we besluiten om daar 'even' heen te fietsen. Dat even werd iets langer omdat het 110% omhoog gaat!!! De Chinezen vonden dit geweldig en begonnen te klappen, te schreeuwen en natuurlijk foto's te maken, ondertussen waren we zelf een toeristische attractie geworden. Maar we zijn 2 Dutchie's dus dit was geen probleem, het zweet stond ons welliswaar op ons voorhoofd.
Nadat de tandem op onze hotelkamer een nachtje gelogeerd heeft (4e verdieping) leveren we de tandem in. We gaan verder met de superleuke cable trams, we hangen buiten en crossen zo over de heuvels van SF. We eten een soepje uit een broodje en bezoeken de zeeleeuwen bij pier39.

Yosemite national park (NP):
Ons eerste NP, we kopen een jaarabonnement (dit is voordeliger) voor alle Nationale Parken in Amerika en ontvangen informatie over Yosemite. We besluiten eerst de Mega bomen te gaan bekijken (Giant Sequoias). Maar eerst moeten we nog op zoek naar een parkeerplaats, dit blijkt een stukje moeilijker dan verwacht maar na 30min. vinden we dan toch een goede spot. We pakken de shuttle bus naar de ingang van de wandelroute. We maken daar een mooie wandeling. En wat zijn die bomen groot, we zijn nog niet eens zo groot als een wortel, ongeloofelijk (nee niet die oranje)! Dan op naar Glacier Point. Onderweg probeert Simone beren te spotten, maar helaas geen geluk. Glacier Point is schitterend, allerlei witte-grijze rotsen zo ver als je kunt kijken. We verblijven een nachtje in Yosemite en de volgende dag gaan we een wandeling van 3 km naar de Vernall Falls maken appeltje eitje dachten we...
Maar als het constant 10% omhoog gaat is dit toch nog best pittig, maar we halen het! En aan het einde wacht ons een mooie waterval. We hebben de helft van Yosemite nog niet eens gezien maar het is nu al een prachtig park!

Viva Las Vegas:
Na een 6 uur durende toch door de Death Valley komen we aan in Vegas. We zetten snel onze spullen in de kamer en rijden dan door naar de Hooverdam, dit ligt maar op een uurtje rijden van Vegas dus zeker even de moeite waard. Woow! Wat is dat een grote dam, en het water is zo blauw, erg indrukwekkend. Daarna is het tijd voor een powernap in ons kasteel, Excalibur (hotel). Want dat kunnen we wel gebruiken en dan is het al snel 23.30uur. Dat betekend feest kleren aan, taartje en 21 kaarsjes paraat en op naar het Las Vegas Sign. Het is 00.00u Iedereen begint Happy Birthday te zingen en Simone blaast alle kaarsjes met gemak en veel lol uit. 21!! Dat betekend legaal drinken en gokken in Las Vegas, dat mag dus ook niet ontbreken deze legendarische avond. Al snel zitten we achter de roulette tafel, Simone zet in op de nummers 30,9,12,21. En ja hoor 2 keer achter elkaar wint ze op het volle nummer! Dan besluiten we ons geluk nog even te testen op de fruitmachines. Ook hier gaat het goed, we winnen op elke machine die we spelen, maar om 02.30uur is het toch tijd om ons bed op te zoeken. Na een kort nachtje zetten we de feest dag door, en bezoeken we verschillende hotels en 's avonds gaan we naar de O show van Cirque Du Soleil in het Bellagio hotel. Want een schitterende show, erg indrukwekkend. Wat een verjaardag! De laatste dag in deze gokstad maken we nog een laatste rondje over de Strip en gaan we naar de super grote M&M winkel, en we zien zelfs een 3D movie over Red en Yellow. De CocaCola winkel ontbreekt ook niet en bestellen een super grote Coke voor onderweg. 's Avonds sluiten we af met een show van David Copperfield in het MGM Grand hotel, wat een goede illusies maar wat een arrogante vent! 3 dagen in Vegas waren in groot feest.

Het einde van onze geweldige reis komt in zicht... maar!!!!!! Er wachten nog een aantal leuke dingen op ons. Volgende week strijken we neer in New York City.

Liefs,
Thijs en Simone

Gerard

Jullie hebben wederom veel gezien en beleefd. Geniet samen nog even, want de 'harde werkelijkheid' komt dichterbij!
Gr. Gerard

elly jan

WAuwwwww heb jullie gezien in Vegas, wat een indrukken..geniet de laatste dagen en kom heelhuids THUIS!!!Reken maar op een super enthousiast familie
weerzien.Goed dat het hier herfstvakantie is,
Liefs, Jan Elly.

Robert

Hey jongelui,
het is bijna zover, jullie onvergetelijke reis over de wereld is bijna ten einde.
Ik wil jullie even zeggen dat mama en ik ontzettend hebben genoten van de dingen die jullie gedaan hebben en van de bezienswaardigheden die jullie gezien hebben. Sommige, waar ook ik ben geweest, was super om dat weer via jullie te zien. Dan spreek ik ook over die steen waar ik ongeveer 7 jaar geleden de naam Shireen had ingekrast, wat voor ons even een emotionele gebeurtenis was, dat jullie ook bij deze steen hebben gestaan waar alleen de ‘S’ nog te zien was.
Ook wij zullen jullie fantastische reis nooit meer vergeten en fijn dat jullie er ons ook zo van hebben laten meegenieten.
Jongelui, jullie zijn nu nog van New York aan het genieten, met nog 1 dag te gaan voordat jullie weer thuis komen. Goede reis terug en nogmaals willen wij jullie bedanken voor die mooie foto’s en berichtjes die jullie tijdens jullie reis ons hebben toegezonden.
Robert