Thijs en Simone op wereldreis!

C U later Australia!!!

Het beloofd een regenachtige dag te worden eindigde we ons vorige verhaal mee.

Nou dat was het ook. Deze keer stonden we niet op met de blauwe lucht die we ondertussen gewend waren. Het regende en regende en de wind was ook nog eens hard. Maar goed, we lieten ons niet uit het veld slaan. We rijden naar het begin punt van de Great Ocean Road (GOR). Eenmaal de 1e afslag genomen zien we de 1e rotsformaties in de zee al liggen. De route stuurt ons groten deels langs de kust. Deze kust route is bekend om zijn rotsformaties.
Weer of geen weer, we maken verschillende wandelingen naar reusachtige rotsen en kliffen.
De een nog mooier dan de ander. Ondertussen hebben wij wel een warme chocomel verdiend, we maken een pitstop en bestellen frietjes met warme chocomel. Heb je dit nog nooit geprobeerd zeer zeker een aanrader als je een tekort aan vettigheid hebt in koude omstandigheden. Na deze stop rijden we verder naar de 12 apostles, hier bleek dat wij niet de enige waren. Er waren weer genoeg Chinezen!! Het was echt een toeristen oord. Met een volledig informatie centrum, helikopter vluchten en Chinezen etc etc. Wij zelf vonden dit eigenlijk de minst mooie rotsen die we gezien hadden. We lopen een rondje, de zon begint ondertussen weer te schijnen. Na al deze rotsen houden wij het voor gezien, we stellen onze Tom Tom in en gaan richting Melbourne. We overnachten nog een nachtje op een camp area langs de weg voor dat we Melbourne gaan ontdekken. De wind is helaas nog niet gaan liggen, we liggen heerlijk in bed en de wind raast langs de camper.

Melbourne
In de verte zien we de sky line van de grote stad, dat is alweer even geleden. We gaan op jacht naar een parkeer plaats. Dat blijkt niet mee te vallen, binnen 45 minuten weten we onze camper te parkeren en lopen we via de Royal Botanic Gardens het centrum/CBD in. Het is erg druk in de binnenstad, we lopen de CBD uit en pakken het trammetje. Het trammetje rijd om de CBD heen en je kunt uit stappen bij verschillende bezienswaardigheden. Na enkele uren in Melbourne door gebracht te hebben geloven wij het wel, het is niet onze stad. We pakken de camper en rijden verder noordelijker. We overnachten wederom op een camp area langs de weg, deze was wel een bijzondere want we hadden een MC Donalds in de achtertuin! Wil je dus een paar frietjes of een sundae ijsje om 04u 's nachts dan was dat hier dus geen probleem. Sydney komt nu toch wel steeds dichterbij, dat betekend het einde van onze trip in Australië. Via het binnenland rijden we naar de Blue Mountains. Onderweg stoppen we bij verschillende plaatsjes waaronder Junee. Junee heeft een grote chocolade en drop fabriek. Jullie raden het al, daar moeten Thijs en Simone even stoppen.

Blue Mountains
Na een trip van bijna 10.000 km mogen de Blue Mountains niet ontbreken aangezien deze een uurtje rijden van Sydney liggen. We parkeren de camper in het plaatsje Katoomba op een camping. Dit plaatsje zal menig lezer van dit verhaal niet kennen, maar voor ons heeft dit kleine plaatsje al een kleine persoonlijke geschiedenis. We verkennen de Blue Mountains met de railway, skyway en de cableway onder het kopje Scenic World. We zien de Three Sisters liggen, nee dat zijn geen 3 levende knappe vrouwen maar een stel rotsen. Ook best adembenemend;)! De andere iets kleinere rots die Robert enkele jaren geleden tot zijn eigendom weet te maken door de naam Shireen er op te zetten, hebben wij al snel gevonden. Erg leuk om deze te spotten. Ondertussen ligt Sydney om de hoek. Nog een kleine 120 km. We hebben nog net niet de 10.000km aangeraakt, dat moet nog lukken daar zorgen we voor. Vrijdag 14 september moeten we de camper inleveren. We hebben nog 3 dagen. We rijden de Blue Mountains uit en gaan net voor de binnenstad op een camping staan.
Heerlijk even 3 dagen geen auto rijden. Even bij komen van deze fantastische 9 weken. En dan nog maar niet te praten over deze 9 maanden in Australië. We regelen nog een aantal dingen die moeten doen in Sydney. We gaan nog even naar de kapper, en boeken opnieuw een skydive. Helaas heeft het niet zo mogen zijn want ook deze keer wordt het gecanceld door het weer. Het is te bewolkt en niet veilig om te springen, balen maar gelukkig hebben we bijna 9 maanden mooi weer gehad dus we mogen niet klagen.

En dan is het zover de tassen moeten dan toch echt gepakt worden. En probeer 9 maanden Australië maar eens in een tas te stoppen, best lastig! Maar na wat passen en meten krijgen we alles dan toch in 3 tassen, we zijn klaar om te vertrekken, op naar Amerika!

Jongens wat is de tijd voor bij gevlogen en wat hebben we een mooie tijd gehad!
We willen jullie ook allemaal alvast bedanken voor alle leuke en lieve berichtjes. We proberen jullie zoveel mogelijk op de hoogte te houden over onze ervaringen in Amerika.

Tot over een maand!

Liefs,
Thijs en Simone

Gerard Vaes

Ik ben ook benieuwd naar de avonturen in Amerika! Veel plezier!

opa jan.

zijn er nog traantjes geplengd bij het afscheid van Aurtalié ? of komt dat later.
goei reis.(amsterdam komt dichter bij!!!!)

mama van Thijs

Ik ben zo trots op jullie en blij voor jullie.. Tis ook allemaal zo goed gegaan en fantastisch geweest. Dat nemen ze jullie ook nooit meer af. Geniet nog van wat er allemaal komen gaat in Amerika en kom veilig weer thuis dan kan ik jullie weer eens lekker knuffelen. Heeft lang genoeg geduurd. dikke X

Danique

Simone & Thijs,

Na al die verhalen over Australïë ben ik wel benieuwd hoe jullie Amerika gaan vinden!!
Ik blijf alle verhalen lezen!! :D

x vanuit het koude Nederland!!

elly

Lieverds,
Wat een reis deze 9 maanden, we hebben meegenoten en steken nu met jullie over ......geniet ,
liefs,Jan Elly.

leidie

Het laatste verslag uit Australie!!
Wat geweldig dat ik jullie deze 9 maanden heb kunnen en mogen volgen. Mijn bewondering voor jullie is groot.
Voor het laatste gedeelte in America wens ik jullie ook heel veel reisplezier. Groetjes en nu tot ziens. Leidie

José

Hoi Lieve Simone en Thys.
De hele dag denk ik al mijn liefste petekind:vandaag 21 jaar.Heel, héél hartelijk gefeliciteerd met de verjaardag en een hele fijne dag gewenst. Mis je.
Tante José

Willy, Marjon, Joris & Miel

Ha die Simone en Thijs,
Hartelijk gefeliciteerd met je verjaardag, Simone. Mooi mijlpaal, 21 jaar. Wat maken jullie veel mee. Geniet er nog maar lekker van.

Groetjes van ons allemaal