Thijs en Simone op wereldreis!

Zon, zee en strak blauwe lucht

Expeditie Castaway gaat beginnen! We zijn op tijd bij de travel desk en nog geen 5 minuten later stapt onze piloot (Bruce) binnen. Wij zijn er klaar voor. We volgen Bruce richting airport daar parkeren we onze camper. Na 10 minuten en 1 km over een bos pad gereden te hebben zien we het vliegveld liggen: 1 landingsbaan van gras midden in de bossen en een 4 persoons vliegtuigje. Dat belooft wat zeiden we tegen elkaar.

We stappen in, Simone is de co - piloot. ' zijn jullie bang' vraagt Bruce, nee hoor zeggen we met zijn 3en er was nog 1 persoon bij. Nou dat hebben we geweten. Het was geen Stef stuntpiloot maar Bruce de stuntpiloot. We vlogen van boven naar onder links naar rechts, de camera's liet hij door het vliegtuigje zweven en die moesten wij vangen. Om het nog erger te maken, ging hij steil omhoog en vervolgens zetten hij de motor uit! Wat je dan voelt in je lichaam is niet te beschrijven. Heel apart en het was best eng. Na deze 10 minuten zette hij ons keurig af op het eiland, het was een zachte strand landing. Erg mooi. Pascal (hij was de supervisor van het kamp) heette ons welkom. Daar staan we dan met 4 man sterk op een eiland. We vermaakte ons prima, we gingen vissen, rondje kanoën op de zee en lekker genieten van de rust. Toen we met zijn 2en gingen kanoën zagen we meneer de schildpad, hij kwam ons even gedag zeggen. Erg indrukwekkend om z'n mooi beest van dichtbij te zien. Pascal kookte voor ons en we aten rondom het kampvuurtje, erg gezellig. Even later zochten we onze tenten op en gingen slapen. De volgende ochtend werden we weer opgepikt, deze keer door een andere piloot. Dat was maar goed ook, want Thijs heeft tot net voor de landingsbaan vliegles gekregen en mocht zelf vliegen. Dat was een super leuke ervaring 10 minuten lang zelf een vliegtuigje besturen. Castaway was echt Castaway, Top!

Na deze 2 dagen gingen we voor 2 dagen luxe, we boekte een strand tent villa met uitzicht op zee. Dat was echte luxe we genoten volop en zagen de 1e live beelden van de Olympische Spelen.

Na deze week in Agnes Water, rijden we door naar Airlie Beach.
Onze trip naar de Whitsundays staat voor de deur. We verblijven een aantal dagen bij X-base Airlie Beach met onze camper. Simone kent de manager en maakte een gezellig praatje. Het weer is stralend, strak blauwe lucht en de zee is nog blauwer. We gaan elke ochtend een rondje hardlopen rondom de haven en de mooie zee, wat is het mooi. Het Great Barrier Reaf is echt great! De trip naar de Whitsudays belooft wat.

Op woensdag melden we ons bij de boot en checken in. De catamaran is voor 105 personen, gelukkig waren wij maar met 13!
De boot was fantastisch, we vaarde naar 1 van de 74 eilandjes in het Reaf genaamd South Mole Island. We verbleven daar in het Koala Adventure Resort. We maakte met de groep nog een bush walk en zagen de verschillende eilanden liggen. De volgende ochtend vaarde we richting Whitheaven beach, dat is het mooiste strand wat wij ooit gezien hebben en wij denken ook dat we geen mooier strand meer zullen zien. Zie de foto's. Maar voor dat we aan kwamen bij Whitheaven beach gingen we snorkelen bij een van de vele snorkel plaatsen. De anker van de catamaran ging uit, het kleine motor bootje ging te water en we konden instappen. Het kleine bootje bracht ons in 2 groepjes naar het koraal. Na deze beleving volgde de lunch op de boot en zette we koers richting Whitheaven. De boot werd weer geparkeerd en het bootje bracht ons aan land. Eerst een korte wandeling naar het uit kijk punt en daarna het strand op. De naam zegt het al, het is echt een paradijs op aarde. Het uitkijk punt is adembenemend! Nadat we verschillende foto's genomen hebben lopen we richting het zand, het zand is erg soft we werden al gewaarschuwd dat we op moesten passen met onze camera's. Het strand is zo wit en de oceaan is zo blauw. Zoals je vaak op plaatjes ziet zo is het ook echt! We komen weer terug in het resort en het avond eten staat weer klaar. We eindigen deze avond met een pool competitie het was een bijzondere dag.
Het is alweer vrijdag, na ons ontbijt hadden we nog even vrije tijd. We liepen over het resort en verbaasde ons hoe groot het is (660 bedden) er waren er deze nacht maar 13 van bezet aangezien de andere groep al vertrokken was. Jaren geleden was de ene helft voor backpackers en de andere helft voor families en zaten regelmatig vol. Nu is meer dan de helft gesloten en komen er alleen nog maar groepen. Thijs had gisteren al een kokosnoot gevonden, die moet open vandaag! We vragen om een groot mes, maar worden begeleid naar een speciale kokosnoot plek waar een paal staat met een grote pin er op. Thijs leeft zich uit. Op de achtergrond liggen 2 tennisbanen, die moeten toch even gebruikt worden vonden we. Dus rackets gehaald (die hadden we bij, aangezien we wisten dat er tennisbanen waren) en jawel we hebben even 10 minuten getennist op teenslippers. Echt vakantie tennissen

Wink

Daarna checken we uit en gaan weer richting de catamaran. Er staat veel wind en de zeilen gaan uit. Na 2,5 uur zeilen komen we weer terug aan in Airlie Beach.
Op de boot hadden we afgesproken om met de groep 's avonds een drankje te drinken en deze 3 dagen af te sluiten.
De volgende ochtend verlaten wij Airlie Beach en rijden in 2 dagen naar Townsville we pakken daar maandag de ferry om naar Magnetic Island te gaan.

Cheers,

Thijs en Simone

Gerard Vaes

Leuk verhaal. Jullie hebben je vermaakt. Vraagje, was er bij Bruce stuntpiloot ook een drankje te 'verdienen'?
Nog veel plezier en gezelligheid toegewenst.

José

Het is allemaal niet te bevatten; geweldig, en dat jullie dan ook nog aan ons denken!!!Heel veel dank voor jullie lieve kaartje, en...doe wel voorzichtig
Ad en José

Pieter Oostveen

Eh Simone en Thijs; wat een trip!!!! Hoop dat jullie harde schijf voldoende capaciteit heeft om dit op te slaan! Ben jaloers!!!! Wanneer worden jullie terug verwacht?
Hoor graag van je.
Gr Pieter

mama van Thijs

leidie

Hai Simone en Thijs
Met veel genoegen lees ik jullie verslag en bekijk de prachtige foto's. Wat heerlijk dat jullie zo genieten.
Blijf dat doen! Heel veel lieve groetjes Leidie