Thijs en Simone op wereldreis!

Een ware thriller!

Daar gaan we dan op naar Rainbow Beach, we komen na een kort ritje aan bij het hostel.Checken in, en even later hebben we de briefing achter de rug. Na de briefing, gaan we met een groep sandboarden en kijken de zonsondergang. Dat is gaaf, vollge gas op een bodyboard een hele hoge duin af! We gaan daarna samen een hapje eten en pakken onze spullen voor de komende 3 dagen.

‘s Ochtends staan we om 07.15 klaar voor vertrek, en natuurlijk gaat het op de Ozzie stijl, dus een half uurtje later was ook geen probleem.
We werden in 4 groepen verdeeld, en kregen ons eten voor 3 dagen mee. We stappen in de jeep, en vertrekken. Het belooft een extreem tochtje te worden aangezien het erg hard waait. Thijs mocht beginnen met rijden aangezien de rest zo iets had 'rijden' dat komt later wel.
Daar had Thijs dus geen problemen mee en vond het maar wat leuk, de ferry op en binnen 10 minuten zijn we op het grootste zand eiland ter wereld en begon het avontuur.
We scheuren over het strand terwijl de golven tegen de auto sloegen. We volgen onze guide Jake die op zijn gemak met zijn hand uit het raam zijn jeep met trailer door het ruige terrein weet te besturen. Erg leuk om te zien. Onderweg stoppen we een aantal keer en wisselen van bestuurder en zien vele mooie dingen. We komen aan op de camping en beginnen te koken met onze groep waar menig een al met drank spelletjes begon (natuurlijk de Engelse).
Het werd snel donker en de stokken kwamen te voor schijn, dat was je bescherming tegen de dingo. Een dingo is een kruising tussen een vos en een hond maar dan gevaarlijk. We werden tijdens de briefing al gewaarschuwd de afgelopen maanden zijn ze meer gevaarlijk geworden en verschillende backpackers zijn aangevallen. We moesten in groepjes rondlopen, en al onze bagage moest in de jeep blijven. En ja hoor het werd donker en de 1e beesten kwamen te voor schijn. Met een beetje angst gaan we slapen en worden de volgende ochtend vroeg wakker. We gaan weer op pad wat een super dag was dit, we genoten volop. In de avond werd er rondom het kampvuur menig sterk verhaal verteld, en verloopt de rest van de avond een stuk minder rumoerig dan gisteren haha! Onze laatste dag op het eiland stond in het teken van heel veel rijden land in en op het strand. Simone heeft haar draai gevonden achter het stuur en met gemak crosst ze achter Jake aan. Wat een te gekke 3 dagen, het was een leuk avontuur!

Na deze 3 dagen gaan we via Bundaberg, naar Agnes Water. We verblijven 2 nachten op Workmans Beach camp. Een camping achter de duinen, waar de ranger 's ochtends vroeg (7.00u!) op je deur bonkt om het geld voor de overnachting te ontvangen. Erg grappig dat ze op deze manier te werk gaan. We ontmoeten een Nederlands stel waar we 's avonds op het strand samen een kampvuur mee gaan maken. Het was erg gezellig!! De volgende ochtend checken we onze mail in het travel shopje, Robert houdt ons op de hoogte van de gouden medaille van Marianne Vos. Erg leuk. En dan Scooterroo maar voor dat we daar naar toe gaan, gaan we gezellig iets drinken in een leuk cafetje langs de weg. Wat is het mooi daar en Simone geniet van haar verse Jus en Thijs van zijn beste cappuccino ooit. Hier komen we nog terug een dezer dagen!!!

En dan Scooterroo, we worden al snel 'bad ass bikers' genoemd, we krijgen leren jassen aan en de nodige uitleg, ondertussen wordt er typische muziek gedraaid maken een oefenrondje op onze choppers (scooter die 80 loopt) en daar gaan we dan onder begeleiding maken we een 3 uur durende tocht rondom Agnes Water en 1770 (dorpje met 60 inwoners) en zien de zonsondergang. Wat een gaaf tripje, echt geheel in American Style. Na afloop krijgen we allebei nog een erg leuke foto mee. We kaarten en eten nog iets in ons campertje en gaan lekker slapen. Gelukkig was de ranger deze ochtend iets later, we stonden meteen op want we gaan surfen. Ben je in Australië dan mag dat ook natuurlijk niet ontbreken. We hadden 3uur surfles maar Thijs had het na 2 uur al gezien, Simone bleef nog lekker door oefenen. Simone ging het iets gemakkelijker af dan Thijs. Nadat we onze boarden en wetsuits ingeleverd hadden, kregen we een diploma voor onze 1e surfles, YES!! Inmiddels hebben we onze campervan bij 'Cool Banana' geparkeerd en maken gebruik van de faciliteiten van het hostel. Lekker douche, laptoppen en een beetje relaxen en op tijd naar bed. Want ons vliegtuig gaat morgen om 9.30. Jaja het gaat gebeuren Expeditie Robinson 2012 met Thijs en Simone. Daarna verblijven we nog 2 nachten in Agnes Water en dan zetten we koers naar Airlie Beach voor onze trip naar de Whitsunday's volgende week woensdag.

Blijf ons volgen!!
Thijs en Simone

mama van Thijs

:) X

leidie

Ik lees met dik kippenvel jullie verslag. Kinderen wat geweldig! En dat ik dit op een afstand gewoon mee kan maken. Jullie schrijfstijl is heel leuk. Blijf genieten! x Leidie

Papa em mama Bots

Super wat een belevenissen.
Xxxxxxx