Thijs en Simone op wereldreis!

Weekje onderweg

Wat gaat de tijd toch snel, en wat hebben wij het toch goed.

Nadat we de eerste dagen wat meer op de weg hebben gezeten doen we het de afgelopen 3 dagen lekker rustig aan. Met behulp van ons grote Sinterklaas boek (maar dan voor de weg en alle campings) zoeken we leuke camping area's om te kamperen. De een is nog mooier dan de andere. We komen op plaatsjes waar je denkt: 'waar zijn we nu weer beland'. En we komen overal, want we leven in 2012 en daar hoort een Tom Tom bij

Wink
. De onverharde wegen laten we links liggen daar is onze hotelkamer niet voor gebouwd.

Nadat we in Port Macquarie zijn geweest, gaan we via Byron Bay naar de Gold Coast. In Byron Bay huren we 2 stoere cruisers en maken een leuk tochtje langs de kust richting de bekende vuurtoren. Die vuurtoren is namelijk bekend omdat dat het meest Oostelijke punt van Australië is. Om daar te komen moet je aardig wat kracht in je benen hebben want berg opwaarts viel nog niet altijd mee aangezien de fietsen niet gemaakt zijn om te klimmen. Daar in tegen hadden we menig bekijks toen we naar beneden scheurden. Met piepende remmen komen we weer terug in het dorpje.

We rijden daarna door richting Gold Coast we overnachten net iets onder Surfers Paradise.
Nadat we net gesetteld waren kwam er een aardig man een praatje met ons maken, en vertellen over het weer. 'Het weer is echt veranderd' 'nadat we bijna 7 jaar geen drupje regen gezien hebben, is het nu alleen maar regen' gelukkig hebben wij daar niets van gemerkt.
De volgende dag rijden we naar Surfers Paradise en jawel dat is het ook. Menig Surfer kan hier goed uit de voeten, wat een golven! Nadat we een fijne wandeling over het strand en de boulevard hebben gemaakt doen we nog wat boodschappen. Want we gaan morgen naar de Australia Zoo (Steve Irwin). Wat een mooi park is dat! Daar kan menig dierentuin niet aan tippen in Nederland. We weten ons zelf als student naar binnen te loodsen. Hebben jullie een studenten kaart? Ja hoor! We pakken onze CZ pasjes laten die zien, en we mogen door als student. Dat scheelt weer hahaha.

Nadat we de krokodillen en wombats gezien hebben lopen we naar de olifanten, om daar te komen moeten we door 'vogel area' 'koala zone' en 'kangaroo heaven'. Aan alle kanten worden we geattacked door de vogels, Simone konden jullie horen gillen! We stopte even bij de koala's wat een luie beesten zeg, slapen 18-20uur per dag. Maar ze zijn wel leuk.
Daarna gaan we door de poort en staan we in eens tussen 15 kangeroo's de 1 ligt te zonnen en de andere staat op de uitkijk. We lopen door naar de olifanten, die gaan we voeren.
We maken een rondje door Africa en komen in eens oog in oog met een Cheetah te staan, die keek niet heel vrolijk. Gelukkig zat hij in de kooi achter in de auto.
Tegen de middag gaan we naar Steve's wereld bekende Crocodile Warriors show. Het was een gave show midden in de arena, met wilde vogels, slangen en natuurlijk de krokodillen.
We herkende allebei al snel dat dit de arena was die we op TV hadden gezien, waar hij voor het laatst herdacht werd. Na de show kopen we kangeroo voer en lopen terug naar de kangeroo's. Op hun gemak komen ze net van hun plaats af en als je geluk hebt komen ze ook nog staan. Nadat we 3 luie beesten hadden gezien, stond er 1 actieve. Daar moeten we naar toe zei Simone. Voor dat het voer uit het zakje was stond hij al met zijn 2 poten om je hand geklampt en eiste hoe dan ook voedsel. Daarna wilde hij ook nog op de foto

Wink

Vandaag staan we nog zon 50 km onder Rainbow Beach, daar gaan we morgen naar toe. Want maandag t/m donderdag gaan we rondscheuren op Fraser Island in een 4x4 jeep.
Wil je weten hoe dit avontuur is gegaan, lees volgende week meer hierover.

Cheers!!!
Thijs & Simone

oma en opa kronenberg

wat een leuk en vrolijk verhaal,en wat maken jullie veel mee,dat worden allemaal heel goede herinneringen.
dag,nog veel plezier

Jan Elly

Ha lieve mensn,
Even de kaart erbij gepakt om jullie beter te kunnen volgen
.....geniet op jullie 4keer 4 tocht ,
liefs, jan Elly.

Mama papa Bots vanuit Frankrijk

Super leuk om dit allemaal te lezen. Raar he een dochter in Australie. Jolein en Roel bezig in hun appartementje en wij in Frankrijk. Maar gelukkig hebben we internet.

Xxxxxxx

mama van Thijs

Zeker fijn dat we internet hebben! Kunnen we onze "studenten" ;) goed volgen en is nog leuk ook! Zo genieten wij ook mee! X van mama en Robert

jose

heey lieve mensen, wat gaaf om jullie toch zo een beetje te volgen. Leuk om te lezen wat jullie allemaal beleven echt SUPER !!! Geniet samen !! grtjs vanuit Vlaardingen xxx