Thijs en Simone op wereldreis!

Ons grote avontuur is begonnen!

Zaterdag 14 juli 2012

Daar gaan we dan,

Stipt 9u staan we bij de camperboer, ook letterlijk. De man die ons hielp was een echte automonteur, en zeker geen kantoormedewerker. Het papierwerk ging dan ook niet zo snel. Maar een uur later, na de autocheck en uitleg van de automonteur, dat kwam dan wel weer goed van pas, startte Thijs de camper en reden we weg. Het links rijden ging hem met gemak af. Toen moesten we even snel haasten om alle spullen in te laden voordat de huisbaas Maria de sleutels terug in ontvangst kwam nemen. Maar om half 2 waren we dan toch onderweg.

Na alle hoge gebouwen van Sydney belanden we snel in de mooie natuur. We spotten dan ook onze 1e kangeroo in het wild langs de weg. En komen we de bekende kangeroo en koala road signs tegen, maar nog meer opmerkelijk zijn de fietsers die we op de snelweg voorbij rijden. Zij rijden op de vluchtstrook en wij passeren met de toegestane snelheid van 110km/u. En dit mag allemaal, het wordt zelfs netjes met een bord aangegeven. We maken een pitstop, voor te tanken alleen toen hadden we een klein dilemma; 'welke brandstof moet er in?' Unloaded of unloaded E10, toch maar even het verhuur bedrijf gebeld. Toen de tank eenmaal vol zat met Unloaded reden we richting camping.

Simone heeft haar draai snel gevonden, Thijs heeft nog wat opstart problemen met het kamperen. Zo vliegt de spaghetti in de bosjes bij het afgieten, en kan hij niks vinden wat hij nodig heeft. Na een intensieve dag, gaan we op tijd slapen in onze master bedroom.

Zondag 15 juli 2012

Na een goede nacht, worden we wakker in het zonnetje. Na een fijne warme douche gaan we ontbijten op de pier. Om 11u laten we de camping achter ons en vertrekken we richting Palm Beach. Na heel veel haarspeld bochten en steile stukken, stoppen we voor een koffie break langs de weg. Ondertussen is Thijs al meer in zijn element en tovert op de parkeerplaats de stoeltjes te voorschijn en genieten we van een koffietje in de zon. De lokale bevolking is erg geïnteresseerd in ons en komen praatjes maken, erg gezellig.
Na deze pauze rijden we door en komen we aan op camping Elim. Ook hier is iedereen erg sociaal en helpt waar nodig. En wederom alle faciliteiten zijn top. Met de camper in het midden van het terrein, zien we aan de rechter kant een mooi meer en links een nog mooier strand. Na wat basketbal activiteiten en conditioneel werk met het springtouw, is Thijs de chef kok van de avond en beland de spaghetti deze keer op de borden.
Inmiddels hebben we 320km gereden en morgen rijden we richting Port Macquarie.

mama van Thijs

Wat een leuk verhaal weer! ondanks dat ik er al wat van af wist maar altijd leuk om na te lezen. En ja die brandstof daar dacht ik ook nog aan als ze dat maar weten :) maar alles komt goed he. X van mij en Robert