Thijs en Simone op wereldreis!

Herfst

Herfst

Sinds een aantal weken heeft Sydney de zomer achter zich gelaten en zitten we momenteel midden in de herfst. Dat is goed te merken, om 18u is het al donker en de mooie zonnige dagen worden afgewisseld met regen dagen.
De temperatuur is nog steeds niet verkeerd aan de hand van de tijd van het jaar.
De blaadjes vallen van de bomen terwijl de zon fel schijnt en het zo'n 23 graden gemiddeld is, dat is toch apart voor ons als een stel kou kleunen uit Nederland.

Thijs gaat nog vrolijk in zijn korte broek naar het werk, af en toe wel met een regenjasje haha. Een regenjasje hebben we niet nodig dachten we vorig jaar nog... Dus daar gingen we dan, op reis zonder regenjas. Nadat het hier 3 dagen lang keihard geregend had, ging er toch een mailtje de deur uit met de vraag of er een regenjasje en nog wat andere spullen opgestuurd konden worden... En even later loop je 'met zonder jas' en Maria koekjes naar je werk!!

Wat zal de winter ons dan brengen...

Pasen

Zoals kerst hier al groot gevierd werd met allerlei verschillende soorten party's wisten ze ook Pasen tot een groot commercieel evenement neer te zetten. In de supermarkt kon je de Chocolade niet missen, dat was overigens echt niet normaal. Van klein tot groot, van paashaas tot kangaroo alles was in chocolade gehuld. Er werden zelfs Malteaster, M&M's, Milkyway en Mars chocolade eitjes verkocht. En de verschillende pubs organiseerde 'Easter party's' en het Olympisch Park was omgetoverd tot festival terrein met verschillende shows en een grote kermis voor jong en oud.
Het paasweekend waren we samen vrij en gingen we op zaterdag samen winkelen en ons appartementje versieren met wat paas decoratie. Want eerder hadden we een leuk paaspakketje ontvangen van thuis.
Op 1e paasdag ontbrak ook bij ons de chocolade niet en werden de paas eitjes gezocht.
We hadden een lekkere brunch voor ons 2 verzorgd en daarna werden de Malteaster, M&M's en Milkyway eggs gezocht want die moesten we perse proberen. Later op de dag ging er nog een XXL paashaas aan

Wink
! Voor het dinner stonden er pannenkoeken op het menu maar die werden gauw geschrapt. We zaten nog zo vol van al het lekkers wat we gegeten hadden. En die pannenkoeken komen later nog wel op dachten we...

Werk

Zoals we in ons vorig verhaal schreven, is onze reis in Australië ook helemaal geregeld.
We kijken daar momenteel erg naar uit. We hoeven nog maar 7 weken te werken, het einde is in zicht. Want we zijn toch wel erg nieuwsgierig wat er ons allemaal nog meer staat te wachten van dit mooie land.
We zijn allebei aan het werk, verdienen een aardig centje bij dus besloten we toch om de Sydney Harbour Bridge te beklimmen. We wilden dit graag op 24 april doen maar aangezien Thijs geen vrij kon krijgen en de 25e een public holiday is (ANZAC day) en dan niet hoeft te werken besloten we indien mooi weer dan de brug te gaan beklimmen.
Ondertussen hadden we ons ook al aangemeld voor de Koninginnedag receptie hier in Sydney. Want Q-day waar dan ook ter wereld het wordt gevierd!!

24 & 25 april

's Ochtends vroeg om 5.15 werd Thijs blij verrast met een heerlijk ontbijtje met Muffins.
Simone moest om 7u beginnen en Thijs om 8.30, dus zaten we om 5.30u fris en fruitig aan een heerlijk ontbijtje verzorgd door Simone. Want 2 jaar verkering moesten we niet vergeten.
Nadat we allebei een drukke dag hadden gehad, maakte we ons klaar en gingen we 's avonds uit eten hier in de straat. Het was een gezellig Italiaans restaurantje waar we een lekkere pizza en verse lasagne aten. Ondertussen werd Thijs blij verrast met een klein cadeautje en later nog een en nog een. Super leuk Thijs kreeg stoffen vlaggetjes voor aan je tas van elk land waar we samen geweest zijn. Later op de avond werd ook Simone nog verrast met een kleinigheidje een hele mooie speciale sleutelhanger.

Voor dat we gingen slapen moesten nog even snel een blik werpen op onze Wheather Forecast APP, want het moet mooi weer zijn de 25e!!! Mostly Sunny gaf hij aan. Yes dat komt goed!
Welterusten.

Brug klim

De volgende ochtend worden we wakker met een strak blauwe lucht en klok slag 9u bellen we op om onze tickets nog een keer te bevestigen.
10.25u The Sydney Harbour Bridge climb staat genoteerd. We sprongen het bed uit, snel ontbeten. Normaal gesproken een half uurtje lopen, en we moesten 15 min voor aanvang er zijn. Dus half 10 aanlopen moet tijd genoeg zijn. Nou halverwege werden we op onthouden door de ANZAC Parade die door de halve stad ging. Shit moesten we nog omlopen en gaan hardlopen om op tijd te komen. Helemaal bezweet stonden we nog 10minuten voor tijd aan de desk 'no worries' was het 1e antwoord van de receptioniste. Het zal ook weer eens niet;) Aussies zijn de rust zelve... zucht!!

Na de veiligheidsvoorschriften ondertekend te hebben, healthy test en de nodig uitleg gaan we als marsmannetjes de brug op! Vastgeketend aan de brug volgen we de instructeur. Ondertussen verteld hij door de portofoons een aantal historische feiten en maakt foto's van ons. Gedurende de klim begon het steeds harder en harder te waaien. Zelfs zo hard dat we het laatste gedeelte over straat terug moesten lopen. Maar het was de moeite waard, wat een mooi uitzicht hadden we. En we konden onze spot van NYE goed zien, toen keken we naar het vuurwerk op de brug, en nu stonden we er zelf op.

We kochten en een aantal foto's en gingen lekker naar huis, ‘s avonds bakte we pannenkoeken. Wat waren het 2 top dagen.

Q-day Sydney

Nadat we net 2 leuke dagen achter de rug hadden, stond het weekend met 3 verschillende Q-day party's alweer te wachten. Nadat we donderdag en vrijdag gewerkt hadden en ons allebei niet fit voelde en eigenlijk niet heel veel beter werd. Hebben we zaterdag en zondag de gehele dag in bed gelegen en moesten we de Q-day receptie laten schieten en het feestje in de Scubar ook laten gaan. Zondag avond ging Thijs toch nog even naar buiten om een glimp op te vangen van David Guetta hij was de hoofd act van het festival Creamfields. En ja hoor nog geen 2 minuten daar en Thijs kwam zonder ticket binnen met dank aan de security guy, wat was het gaaf! Maandag ging Thijs weer fit aan het werk, Simone was nog een dagje vrij. En maakte haar klaar voor het feestje inclusief bitterballen bij Scary Canary, ze organiseerde samen met Emmy een Q-day feestje met oud-Hollandse spellen en de bar werd in oranje omgetoverd met de spullen de we gekregen hadden van thuis. Het was gezellig ondanks de drukte uit bleef. Bij de buitenlanders die er waren gingen de bitterballen er goed in en vonden ze de drop van Katja maar vies. Nu vragen jullie je je natuurlijk af hoe kom je aan die Nederlandse producten, er zit hier een uur vandaan een NLse shop, de bitterballen, peperkoek en de stroopwafels waren alleen erg taai, maar we hadden het in huis. En de buitenlanders vonden het allemaal wel lekker haha!

C U later,

Thijs & Simone

Laughing

mama van Thijs

Al de verhalen heb ik uiteraard al gehoord maar t blijft leuk om ze toch nog even op m n gemak na te lezen en af en toe een lach en traantje weg te pinken.. dikke X

elly

MMmm heerlijk jullie verhalen gelezen en mooi om te zien hoe jullie genieten en voluit leven daar!!
Roel is in Adam bij kampioen Ajax en zijn schatje slaapt al om hem zo=0030 in Eindh. op te halen.echte..ware..love!!
Ga zo naar jullie fotoos kijken.
Liefs, Jan Elly.

leidie

Wat geweldig dat ik jullie avontuur zo op de voet kan volgen. Wat maken jullie leuke foto''s en wat zien jullie er stralend uit. Blijf genieten!
Dikke kus Leidie

Gerard Vaes

Leuk om jullie ervaringen te kunnen lezen. Geniet van alles wat jullie meemaken!

De buurtjes

Hoi Thijs & Simone,

Super jullie verhalen weer eens te lezen daar Down Under. Geniet er maar lekker van want in Valkenswaard is het erg koud, vandaag 10 graden met veel regen.

Thijs; onze Miel is begonnen met Tennisles bij Ginneve, krijgt les van Olaf, klein wereldje hè. Miel daagt je uit voor een partijtje tennis als je terug bent ...

Nog bedankt voor de leuke kaart. Joris kan niet wachten op de foto van een kangaroo...

ENJOY, ENJOY, ENJOY !!!
Groetjes van de buurtjes;