Thijs en Simone op wereldreis!

Big city Sydney

Wow, wat gaat de tijd toch snel!!

Wat zijn we nog steeds blij met ons appartementje, het is inmiddels echt ons kleine eigen huisje geworden! We redden ons prima.

Afgelopen maand genoten we van verschillende evenementen in de stad, waarvan er één toch wel in het bijzonder uitsprong; NYE bij de Harbour Bridge en het Opera House dat was AMAZING! Het “20uur journaal” live meemaken is toch wel veel beter dan het op tv te mogen aanschouwen en dat op teenslippers en in korte broek! We hadden een super plaats, waar we met een groepje van 15 vanaf 18u zaten. Iedereen had wat eigen hapjes meegenomen zodat het een grote picknick werd. Onze wraps met Tonijn waren echte toppers. Vanaf 19u tot aan middernacht was er continue vermaak, er was een vliegshow, boten parade, om 21u Family FireWorks (dat was al groot) en dan wachten op 00.00u. En dan 00.00u Happy New Year!! Het vuurwerk was zo ongelooflijk mooi en groot, daar kunnen ze in heel Europa niet aan tippen. Even na 12en verlieten we de Royal Botanic Gardens en kregen we verschillende smsjes en belletjes. Eenmaal thuis nog even de foto’s kijken en lekker slapen. In de ochtend Skypen we met het thuis front die op dat moment het nieuwe jaar in luidden ook daar was het erg gezellig;). Thijs ontving ondertussen een telefoontje van zijn Opa en Oma leuk!!!!! En dan, we maakte ons klaar voor onze 1e nieuwjaars duik! We gaan naar het strand en geheel in stijl met Unox mutsen nemen we een duik in de zee. Het was de 1e maar ook tevens de laatste… Tenzij we nog een keer op een of ander exotisch strand zijn met Nieuwjaar haha!

Na deze 2 dagen is Simone weer aan het werken, en ik ben nog steeds druk op zoek naar een baantje. Ik had mijn zinnen gezet op het tennissen en verschillende contacten gehad maar helaas. Wat blijkt het tennislessen gaat er hier stukken anders aan toe als wat ik gewend ben. Geen hele cursussen of lidmaatschap maar gewoon een baan huren en een coach bellen om te vragen of je les kunt krijgen. Wat ga je dan doen, heel de stad af en overal en nergens solliciteren. Wat blijkt december en januari zijn de 2 drukste maanden hier. Ik moet geduldig af wachten tot februari. Hoe dan ook ik zal mijn baantje vinden. Het normaal zonnige zomerachtige Sydney is tot op heden meer herfst waardig dan een goeie zomer! Het is overigens niet koud, maar het regent te veel!! Ze blijven zeggen dat het februari en maart de zomer nog komt, we wachten af…

De Australian Open is achter de rug, wat was het een spannende finale met een terechte winnaar; Djokovic. Voorafgaand aan dat toernooi, is er een warming up toernooi in het Olympic Park in Sydney geweest. Verschillende toppers gaven acte de provence. Waarvan Thijs Weijers welliswaar vanaf de tribune 1 was haha!! Voor ons was de Australian Open net iets te ver weg (ruim 1000km) en het geld konden we op dat moment goed gebruiken voor ons appartement. Aangezien wij nu al besloten hebben om zeker nog een keer terug naar Australie te gaan doen we dat dan wel. Want hoe dan ook ik ga alle 4 de Grandslams nog zien, nog 3 te gaan!!

Nadat de stad 2011 achter zich heeft gelaten maakt het plaats voor het volgende evenement: Australia Day 26 th of January een nationale feestdag. Overal worden vlaggen opgehangen en de supermarkten gaan allerlei Aussie stuff verkopen. Nadat wij in eerste instantie besloten om naar zee te gaan en lekker te gaan BBQen met Australia Day, werd het ’s ochtends sporten en boodschappen doen. Na de boodschappen maakten we een rondje door de stad met een leuke bus. Dit waren historische bussen, die reden gratis een rondje door de stad en stopten op 4 historische plekken (QVB, Circular Quay, Hyde Park and Central Station). Door de stad heen, waren verschillende activiteiten van muziek tot markt etc etc. ‘s Middags in het appartement deden we niet veel beetje relaxen want wederom was er geen zon te bekennen. We aten dus thuis en hoopte dat het weer wat zou op klaren zodat we ’s avonds naar Darling Harbour konden lopen voor het Australia Day Spectacular. Gelukkig werd het beter en besloten we geheel in “Aussie style” toch nog maar even een kijkje te gaan nemen. Het was zo druk ruim 10.000 mensen rondom de haven, we wisten een plekje te bemachtigen waar we alles mooi konden volgen. Er was van alles te zien: Boat parade, NSW Police 150th display (een politie demonstratie te water en in de lucht), Harbour hero parade inclusief 2 grote Tall Ships die deel uit maakten van de VOC (2 grote oude zeil jachten die leken op de Pirates of the Caribbean boot) , fireworks. Nadat alle boten uit de haven waren gevaren volgde er een grote vuurwerk show! Een show compleet met goede muziek een lasershow en heel veel vuurwerk. Dit was nog beter geregisseerd dan het vuurwerk van NYE. We dachten na 10 minuten nu is het klaar, maar nee hoor het ging nog eens 10 minuten door! Het was zeker de moeite waard om daar nog even naar toe te lopen. Niet alleen hier in Sydney was het feest maar in Valkenswaard was er ook een bijzonder feestje gaande oma Kronenberg vierde haar 75ste verjaardag!! Eenmaal thuis zetten we Skype aan en ontkurken een lekker flesje bubbels en proosten om deze mooie leeftijd live op Skype met oma te vieren! We begonnen regenachtig maar uiteindelijk feestelijk de dag afgesloten.

3 Dagen later was er wederom weer vuurwerk, nu vanwege het Chinese Nieuwjaar. Het jaar van de “draak” moet gevierd worden. Voorafgaand aan het vuurwerk was er een grote Twilight Parade door de stad richting jawel je raad het al China Town. De parade en het vuurwerk viel tegen, Simone was aan het werk dus ging ik even een kijkje nemen. Nou, je kon maar beter aan het werk zijn… ‘T viel tegen. Ik werd al gek van die Chinezen die overal en nergens een fotootje van moeten maken. Dat doen ze dan ook nog eens met een veel te grote camera’s, waar een lens op zit waarmee je elke avond sterren kunt spotten. Dus laat staan op je gemak tussen al die gekke Chinezen naar een Parade kijken waar ik meer van verwacht had.

Naast al deze leuke evenementen, zijn we druk met allerlei andere zaken. Simone gaat met veel plezier naar haar werk en drinkt af en toe een drankje met haar Collega’s en ondertussen ben ik druk doende met het zoeken naar werk. Als we samen zijn ontdekken we steeds meer van de stad, zo sta je in the CBD tussen de hoge torens of begeef je je in het ondergrondse. Wandel je een stukje verder dan sta je onderaan bij de Harbour Bridge in The Rocks; een gezellig oud pittoresk dorpje van vroegere zeemannen, waar regelmatig grote Cruise schepen aanmeren. Een tijdje terug lag er de Holland America Line; Volendam met de Nederlandse vlag. Wat een groot schip zeg!!

Sydney is een “Big City” waar genoeg te beleven valt.

Awesome!!!

Whow

Nellie Bots

Nog een keer naar Australie? Toch niet zo Lang he. We kunnen jullie niet missen

familie den Haan

zo, weer even helemaal bijgelezen! Wat een prachtige verhalen. Geniet er samen van! grtz Dionne,Marco,Wesley en Sharon