Thijs en Simone op wereldreis!

Australia here we are!!

Het heeft even geduurd voor dat wij tijd hadden om een berichtje te posten. Maar we zijn in Australië, Sydney. We vlogen van Den Passar naar Darwin, we kregen daar onze volgende stempel in onze paspoorten 'Immigration arrived 9 dec 2011 Darwin airport AUSTRALIA'. Alle controles gingen vlekkeloos en heel relaxt dat was wel eens anders onderweg. We hadden hier een stop over van 4 uur en vlogen daarna door naar onze volgende bestemming Sydney. We zaten meteen weer in verschillende tijdzones wat we ook wel merkte Simone had erg last van haar buik en ik Thijs was nog steeds behoorlijk moe, slapen in het vliegtuig is niet aan mij besteed.

Nadat we geland waren gingen we opzoek naar onze bagage binnen enkele minuten hadden we ook die weer te pakken. Het volgende plan was het hostel bellen dat wij klaar stonden bij de 'pick up desk', Simone belde en kreeg te horen dat we werden opgehaald binnen 20 minuten. Oké prima dachten we, nog geen 2 minuten later stond er een of andere chagrijnige Chinees te roepen en te schreeuwen 'come come I bring you to your hostel' wij dachten dat klopt niet enkele minuten geleden nog 20 minuten en hij zegt dat hij ons afzet. Uiteindelijk toch maar met hem mee, tegelijkertijd bracht hij andere mensen naar hun hotel/hostel.... Het leek wel Turkije bij ieder hotel mensen droppen. Hij was nog steeds bloed chagrijnig des al niet te min na 20 minuten stonden we met onze spullen voor het hostel. We checkten in en zochten onze kamer op. De kamer bleek klein maar prima voor ons, uiteindelijk toch maar voor een aantal dagen.

Na een rondje door het hostel, wat een mooi dakterras heeft met uitzicht op het Opera house en de Harbour bridge gingen we op zoek naar een supermarkt. Die was te vinden onder het grote Coca Cola sign, niet te missen vertelde ze ons. En inderdaad niet te missen! We kochten wat brood en bouillon en niet te vergeten meteen een Australische telefoonnummer (zie onder) en liepen weer terug, tijd om te rusten en lekker te gaan slapen.

Na nog al een luidruchtige (jongeren die terug kwamen van een avondje stappen) nacht werden we pas laat wakker. We besloten om Mark te bellen om te vertellen dat we goed zijn aangekomen en om snel iets af te spreken. We spraken elkaar en het was al meteen relaxt. Hij zou ons later terug bellen om komende week iets af te spreken. 3 uur later pakten we de trein en binnen 10 minuten zaten we al samen op het terras in Bondi Junction en hebben we met elkaar kennis gemaakt, leuk!!! Het 1e Australische biertje moest natuurlijk even getest worden, geen schuim maar vol bier en het was ook nog goed te drinken. We kregen een korte autorit langs de bekende stranden en het appartement waar Mark en Angela wonen, 50 meter van het strand!! Ze brachten ons terug naar het hostel en we hielden later nog contact. We besloten om nog een keer terug te gaan naar de supermarkt en kochten wat meer boodschappen.

In het hostel is een grote keuken tot ieder zijn beschikking, fijn je kunt gewoon je eigen eten klaar maken. Na het eten besluiten we om door The Royal Botanic Gardens te lopen en te kijken naar het mooie uitzicht op het Opera house en de Harbour Bridge. We staan daar en beseffen ons dat we nu alweer een grote ervaring rijker zijn en er nog veel meer gaan volgen. Wat is dit gaaf! Ook zeggen we tegen elkaar dat we hard moeten gaan werken om in deze dagen werk en een appartement te vinden. It's really hard!!

We verblijven in de wijk Kings Cross bekend om zijn uitgaansleven, dat gedeelte gaat aan ons voorbij. We vermaken ons velen uren achter de computer in de verschillende travel shops, je krijgt daar een bandje die moet je dragen dan mag je vrij gebruik maken van het internet, ideaal! Simone heeft al eerder vanuit Nederland email contact gehad met het X-base hostel, zodra ze in Sydney is moet ze opnieuw contact zoeken. Ze mag op sollicitatie komen en een paar uurtjes mee draaien een zo gezegde 'trail'. Binnen enkele dagen volgt het administratieve gedeelte er moet een contract getekend worden, ze moet een bankaccount en een tax-file number aanvragen ze wordt hierin prima geholpen door X-base. Oftewel binnen een aantal dagen een leuk baantje in Sydney bemachtigd, super!!

Ondertussen heb ik verschillende sollicitaties verstuurd en gereageerd op verschillende dingen, maar het blijkt behoorlijk druk in Sydney te zijn en alles is over bezet... Misschien kan ik begin februari werken bij travellers autobarn, ze zochten daar mensen ik naar binnen gelopen helaas zoeken een Fransman. Maar vanaf februari gaat er een Nederlandse jongen weg en kan ik misschien aan de slag. Het is een bedrijfje dat campervans verhuurt en verkoopt.

We hebben nog een aantal keer contact met Mark, we mogen in hun appartement verblijven in de tijd dat hun op vakantie zijn, super aardig en heel fijn!! We hebben nog iets meer adem om naar woonruimte te zoeken dat wil nog niet echt vlotten. Na vele mailtjes, smsjes, belletjes naar mensen die kamers verhuren hebben we een aantal appartement gezien, een is te duur de andere is niet naar onze wens de andere konden we komen kijken maar zochten later weer geen couple maar een single person. We geven de moed niet op en gaan druk door.

Tot op heden voelen we ons nog niet de toerist, we hebben inmiddels al heel veel gelopen vanuit het hostel naar de stad. Eenmaal in de stad weet je niet wat je meemaakt, tijdens rush hour kan je maar beter niet met de auto gaan. Als de stoplichten op groen springen

(dat gaat overigens met een deuntje net als of je afgeschoten gaat worden richting de maan) steken er 300 mensen tegelijk over. Je steekt over tussen de grote hoge gebouwen van kantoren tot warenhuizen.

We hebben al veel snel snel gezien, Queen Victoria building, Sydney tower, natuurlijk het Opera house en de Harbour bridge en heel veel zwervers. Maar zoals eerder gezegd de toerist uithangen komt later wel;).Inmiddels zijn we in het appartement van Mark en Angela en heeft Simone haar 1e werk dagje erop zitten.

Met de kerstdagen is ze lekker vrij en gaan we BBQ'en oftewel hamburgers eten. En 1e kerstdag pannenkoeken met vers fruit. En dat allemaal op 'ons' balkonnetje bij zee!

Klein detail zouden we bijna vergeten, het is tot op heden de slechtste zomer sinds 52jaar dus... regen, zon, onweer, zon, regen maar niet koud en niet te warm!

Wij wensen jullie fijne kerstdagen en tot de volgende keer.'

Cheers,
Simone enThijs

Oh ja voor de mensen die ons mobiel willen bereiken in Australië (vergeet de landcode etc. niet zie; google hahah)

Thijs 0452 406 901

Simone 0452 339 493

Jan en Elly.

Lieve mensen,
Mooi om stukjes met jullie mee te reizen, we genieten van de verhalen en de prachtige fotoos.Succes met de nieuwe baan en het zoeken naar woonruimte!!
Wij passen goed op de rest van de familie, Thijs leuk om je moeder en Robert ontmoet te hebben.Groetjes, Jan Elly.

Master G

Hoi Thijs en Simone,

Super leuk om jullie verhalen weer te lezen.
Enne Thijs waarom begin je geen stamppotten restaurant. Zeker met die slechte zomer zal dat wel aanslaan daarzo.
Geniet er met zijn 2-en van, en ik kijk alweer uit naar jullie volgende verhalen en fotos.

Groeten,
Master G

Opa en oma Weijers

Heel veel groeten van ons we vinden de foto`s heel mooi.
En zo ook je verhaal prachtig om dit te lezen.

Groetjes Opa en Oma

jannie

Hallo Thijs en Simone,
Via de site van LTVDommelen ik jullie gevonden.
Geniet van jullie verblijf in Australie, dan kunnen wij genieten van jullie verhalen. Succes!!
Jannie Rijkers

mama van Thijs