Thijs en Simone op wereldreis!

Bye bye Bali

Hallo iedereen,

Daar zijn we weer met een update! Afgelopen dagen hebben we vooral veel geluierd en recht gedaan aan het principe van een vakantie.

Cool
Maar des al niet te min zijn we er toch nog even op uit geweest met onze taxi driver Roy the Boy!

Ons eerst uitstapje was er een die vroeg begon namelijk om 8uur! Nadat we met veel moeite waren opgestaan vertrokken we richting het noorden. Hiervoor moesten we meerdere bergen trotseren. Dit houdt in veel getoeter, inhalen van scooters, slechte wegen en voornamelijk veel haarspeldbochten. Gelukkig zijn we allebei niet bang aangelegd maar soms schrokken wij toch ook nog even. Voornamelijk toen we een scooter tegen de zijdeur aangeplakt hadden Gelukkig viel het allemaal mee en hadden we hem alleen geraakt. Dus dit hield in dat we even moesten stoppen langs de weg, de man die op de scooter reed deed zijn helm af en vanaf dat moment kwamen wij niet meer bij de man was namelijk letterlijk scheel!

Surprised
Hahahaha

Gelukkig viel het allemaal mee en konden we weer verder rijden! Na een tussenstop bij een café met ontzettende mooi uitzicht maar te grote vliegende honden (zie foto). Reden we via nog heel veel rijstvelden verder naar de holy hot spring. Bij aankomst viel het eerst even tegen, Thijs wilde echt NIET in het water gaan zwemmen maar nadat ik hem overgehaald had, hebben we het nog erg leuk gehad. Na deze verfrissende stop reden we verder naar lovina beach waar we even hebben geluncht en waar we in aanraking kwamen met de beste verkooptekst van Bali; I have Madurodam price for you my friend!!! Hahah

Laughing

Na deze stop vertrokken we richting de gitgit watervallen. Na 3 miljoen traptreden kwamen we aan bij een hele mooie waterval. Daar moesten we even mee op de foto en voor dat we het wisten waren we helemaal doorweekt. De volgende stop was de tempel van lake Bratan. Na het bekijken van de tempel vertrokken we naar de fruitmarkt. Dit was erg indrukwekkend. De marktkraampjes zijn zo mooi ingericht, het fruit en de groente liggen netjes opgestapeld en het is allemaal vers. Ook hier moest ik, Simone natuurlijk even de aardbeien proberen. Terwijl ik me ontfermde over het afdingen m.b.t. de aardbeien werd Thijs belaagd door een horloge verkoper die Thijs graag een real breitling wilde verkopen met 100 year of guarentee en natuurlijk ook hier weer een madurodam price! Na de fruitmarkt waren we blij dat we terug naar het hotel gingen we waren ontzettend moe maar het duurde nog 2 uur voordat we uiteindelijk aan kwamen!

Na een rustdagje waar we sinterklaas natuurlijk toch niet helemaal konden vergeten. Zaten we met een chocolade letter van thuis op het strand. De volgende dag gingen we er nog een keer op uit, op dinsdag. Een half dagje richting Ubud en de tempel die ook te zien was in het tv programma 'Op zoek naar geluk'. Maar eerst niet te vergeten de typische Balinese Barong Dance om wakker te worden. Dit optreden wat nog slechter is dan een musical van groep 8 is nog eerder om van in slaap te vallen. Maar toch vonden we het leuk dat we dit stukje cultuur toch nog even gezien hadden. Na deze voorstelling gingen we met gierende banden richting Ubud.

Net voordat we het centrum van Ubud binnen reden maakte we een stop langs het Monkey Forest. Thijs leefde zich hier uit op de ontsnapte aapjes. Deze werden met een volledige fotoshoot vast gelegd. Ubud zelf was een erg leuk kunstenaarsdorpje, waar ze van alles maakte. Ook deze markt was weer indrukwekkend in tegenstelling tot de andere markt was deze 'overdekt'. Overal waren kraampjes die te vol gepropt zaten met allerlei prularia maar toch was het leuk dit allemaal te zien. Na Ubud op naar de tempel. Maar deze viel wat tegen het stelde eigenlijk niet veel voor en eigenlijk lijken alle tempels wel een beetje op elkaar dus een beetje teleurgesteld vertrokken we weer naar hotel.

Waar we nu na een paar dagen rust ontzettend uitkijken naar onze trip naar Australië! Er zijn natuurlijk ook wel een paar dingen die we gaan missen ééntje daarvan is de night market waar we elke avond ontzettend lekker eten en ook hier geldt 10-minuutjes klaaar!

Dit was het laatste verhaaltje uit Bali volgende keer zijn we dan eindelijk in Australië!

Laughing

xxxx

Liefs, Thijs en Simone

p.s. ik moet nog even kwijt (op speciaal verzoek van Thijs) dat de stand van het kaarten (2000de) in het voordeel is van Thijs! T-4720 en S-2800

Yell

mama kronenberg

wat een leuk verhaal weer! goeie reis verder en tot in australië X

Danique

Heel leuk om jullie verhalen te lezen!
Heel veel succes met de reis naar Australië!

X Danique

opa en oma Kronenberg

zijn jullie veilig geland in Australië ?
hopelijk is het weer beter als hier.
hoe gaat het met het "ziekje" van Simone?
greten uit een nat en koud Valkenswaard.

L.pellen@casema.nl

dit berichtje is van medebewoners van hotel Sativa Sanur. Je weet wel ,ik was ziek.
We wensen jullie veel plezier op jullie reis. We zullen jullie volgen.

mama van Thijs

dikke X