Thijs en Simone op wereldreis!

Verjaardag op Bali

Na een lange maar goede vlucht komen we veilig aan op Singapore Airport. Hier hadden we dus ook ons 1e stukje snel getypt met nadruk op snel waardoor er een aantal spelfouten in staan, sorry voor de oplettende lezers. Op het vliegveld was echter bijna niks te beleven. Alleen de airtrain van en naar elke terminal was grappig, instappen en hij vloog weg. Na 11 uur wachten zijn we goed maar erg moe aangekomen op Bali.
We waren allebei zo moe, dat we bijna geen puf meer hadden om nog helder na te denken, visa betalen moest met cash geld dat hadden we niet dus moesten we eerst pinnen. Vervolgens hadden we te weinig gepint (we dachten nog in euro's!) konden we weer terug, eenmaal door de douane lagen onze tassen al klaar en bewaakt door 10 mannetjes die ons wel eens wilden helpen en dus ook geld wilden. Simone regelde dit wel even en ging een kar halen en zo reden we alles zelf naar buiten.
Buiten een taxi gepakt en hop snel naar het hotel.
Daar werden we leuk ontvangen, door het personeel van het hotel met een glaasje jus en werden we naar onze kamer gebracht.

De 1e dag hebben we lekker rustig aangedaan rondom het zwembad gelegen, even naar het strand gewandeld. Na een aantal tips van een stel Nederlanders, zijn we smiddags met zon oud Suzuki busje naar Hardy's (grote supermarket waar ze alles verkopen zelfs pickwick thee en verkade koekjes haha) gereden dit kost nog geen euro! In de avond besloten we om te gaan eten op de Night Market een stuk verder op van het hotel, weer het busje in Thijs stoot alweer bijna zijn hoofd zo klein en oud vallig zijn die dingen maar je kan er prima in zitten. Eenmaal op de Night Market weten we niet wat we zien, allemaal eetkraampjes waar voor je neus vers gekookt wordt en lekker, verse nasi, noodles,bami noem het maar op. We hadden lekker gegeten en gedronken alles bij elkaar 3 euro! We hebben voor morgen een privé taxi chauffeur geregeld, die ons naar Tanah Lot en Jimbaran brengt. Op mijn verjaardag gaan we ons 1e uitstapje maken.
Bijna 0.00u Simone had lekker 2 drankjes geregeld Corona en Smirnoff ice mijn verjaardag wordt gevierd we proosten bij elke slok die we pakken net zolang het drankje op was, we lagen dubbel van het lachen!! Ondertussen krijg ik nog een telefoontje van het thuisfront met goed nieuws, ook daar hebben we opgeproost!! ‘s Middags staat onze Royboy (taxi) klaar om ons te rijden naar Tanah Lot dat is de Ocean Temple, deze tempel ligt in zee als het vloed is kun je er naar toe wandelen, gisteren was de zee net niet laag genoeg om er op te gaan. We hebben mooie foto's gemaakt, we zijn via een aantal rotsen en hoge golven toch nog iets dichterbij gekomen, en jawel Simone moest weer met een stel jonge meiden op de foto waarom?? Blonde haren blauwe ogen... leuke vriendin heb ik?
Eenmaal terug bij de taxi reden we weer verder, dat is al een hele beleving honderden scootertjes op de weg en maar toeteren en inhalen links rechts van alle kanten... en Roy maar rustig door rijden. Onderweg hadden we af en toe flink last van verschillende files en wij waren maar aan het hopen dat we op tijd aankwamen om de sunset te zien.
Gelukkig waren we op tijd, Roy rijdt een of ander restaurant binnen (letterlijk binnen) doet de deur voor ons open en zegt 'yeah you can see the sunset and the food here is good' We zitten lekker in Jimbaran (vissersdorp) op het strand bij Full Moon we zien de zon onder gaan dat is met een woord fantastisch, eenmaal de zon onder, gaan we onze vis bestellen we lopen terug naar voren en zien de vissen en kreeft liggen, we kiezen voor 5 grote garnalen, want alles ging met de weegschaal en ze wisten de prijs wel te vertellen, 100euro voor kreeft bijvoorbeeld.
Wij weer terug op het strand en een paar minuten later wordt onze vis heerlijk geserveerd met rijst en groente. Er wordt een Bin Tang besteld de plaatselijke 'jupiler' goed te drinken. Simone houd het bij haar drankje we proosten nog maar eens om de dag goed af te sluiten. Na een leuke dag rijden we terug naar het hotel moe en voldaan gaan we slapen.
De volgende ochtend wordt ik wakker en heb ik een smsje ontvangen: Nederland-Denemarken-Duitsland-Portugal nou Patrick ik denk dat het een zware klus gaat worden.
Vandaag relaxen, strandwandeling gemaakt en de privé stranden van de enorm grote luxe hotels gezien, mooi hoor! Morgen gaan we er weer op uit, richting het noorden we willen graag de rijst terrassen, gitgit watervallen en verschillende tempels zien. We zijn nog aan het onderhandelen met onze Royboy want dit wordt een dag tour, hij wil 60euro wij 40 euro en hij weer 50 euro dat is ook nog niet duur we zijn bijna 10 u onderweg. We gaan nog een paar dagen hier genieten en dan op naar het volgende avontuur 'down under'!!

Liefs, Thijs en Simone

Paul

Directeur,
Wat een fantastische verhalen, jongens geniet ervan. Reizen is zooooo gaaf. Ook nog van harte met je verjaardag Thijs. En zo te zien hebben jullie het er lekker van genomen.
Super veel plezier en ben benieuwd naar jullie volgende verhalen.

leidie

Thijs PROFICIAT!
Zover weg en toch zo dichtbij! geweldig!
En Simone wat goed dat je laat zien dat een Hollandse grietje niemand nodig heeft en dat je het zelf regelt,ik zie het bijna voor me.Daaag ik blijf jullie volgen.

Mark 'down under'

mooi mate, geniet ervan en zie je snel in Sydney. grt Mark

oma en opa kronenberg

we hebben jullie geskypt,de foto's bekeken.
dus we zijn weer bij.
volgens ons is het daar het"paradijs"met twee gelukkige mensen.
groeten uit Valkenswaard.

Sandra Smits

Hee! Woow dat klinkt echt allemaal super goed, ben wel een beetje jaloers stiekem haha. Geniet ervan! xx Sandra

Mama Bots

Geniet van je laatste dag op Bali en een goede vlucht naar Australie. Xxxxxxx

mama van Thijs

Ik dacht, kom laat ik de verhalen nog maar eens na lezen, en ja hoor, ik hou t weer niet droog ;) X