Thijs en Simone op wereldreis!

De afsluiter

Vroeg in de ochtend laten we het fabulous Las Vegas (al wat vermoeid) achter ons en vervolgen we onze tour,

National Parks; Zion & Bryce
We rijden via het prachtige nationale park Zion naar Bryce. We stoppen niet in Zion, het is perfect om gewoon door heen te rijden. In Zion zien we prachtige rotsformatie in een oranje achtige kleur. We rijden door verschillende lange tunnels het park uit. De volgende ochtend vertrekken we op tijd naar Bryce. We vinden snel een perfecte parkingspot, precies bij de ingang. We maken een wandeling door het park. Het park lijkt erg op Zyon maar dan veel groter en de rotsformaties zijn dunner. We lopen een klein stukje de valley in en maken daar een paar mooie foto's.

Lake Powell in Page
Dit is een groot meer midden in de middle of nowhere. Het water is prachtig donkerblauw en het is er erg druk met bootjes en waterscooters. We zoeken een picknick plek om te gaan lunchen. Bij aankomst komen we erachter dat het buiten toch best wel hard waait. We waaien bijna weg met onze boterhammen maar het heeft wel wat. Voordat we inchecken bij het hotel rijden we naar de horshoe bend. Hier moeten we eerst over een berg klimmen, waar geen pad is aangelegd. We denken al snel dat we er zijn, maar dat valt vies tegen, we moeten nog een stukje verder. Maar dat is het zeker waard, bij aankomst zie je een mega rivier die bijna 360 graden draait. Op de terug weg komen we 2 Nederlanders tegen, die precies het zelfde rondje maken, we kletsen even gezellig met deze Driebergennaren en zoeken dan ons hotel op.

Monument Valley
Bekend van de oude Malboro reclame met de bekende cowboy op zijn paard. Ook dit is weer prachtig. Door deze valley kun je rijden in plaats van lopen. We besluiten dit een klein stukje te doen. Dan parkeert Thijs de auto op een mooi stukje en dan is het tijd voor een fotoshoot. Thijs heeft een speciale ‘'American boxer'' en die moet natuurlijk op de foto. Met alleen een boxer aan worden de foto's geschoten! Er komen verschillende auto langs die allemaal ons toe lachen, en zelfs het raampje open draaien; ‘'That's the way to do it!''. We lachen ons helemaal kapot, we hebben wel genoeg gezien van Monument Valley.

Grand Canyon
We hebben om 0730u en om 0830u een wekker gezet, aangezien we niet precies weten hoe laat het is in de Grand Canyon. We hebben een tijdverschil van 1 uur. En aangezien we om 1230u en helikopter tour hebben geboekt kunnen we beter op tijd weg zijn. Nadat we ons pasje hebben laten zien bij de ingang rijden we het park binnen. Al snel zien we de eerste stukken van de Canyon, wat groot! Stoppen doen we niet want we moeten door naar de andere kant van het park. Nadat we door de uitgang aan de andere kant reden staan we al snel bij het GC National Airport Park. We checken in en we bekijken de safety briefing op de tv. Het is iets over 12en, we worden al geroepen we mogen al gaan vliegen. Prima! We hebben allebei ons nummer Simone 1 en Thijs 2 dat betekend dat we voor in zitten. Simone in het midden en Thijs er langs, dit werd berekend aan de hand van ons gewicht. De piloot heet ons welkom en daar gaan we dan. Wat een gave belevenis. We vliegen maar dat gevoel heb je totaal niet. Via onze koptelefoon krijgen we informatie over de GC. Wat is die mooi en groot! Na de 25 minuten staan we weer aan de grond. Wat was dit adembenemend, het is zeer zeker 1 van de 7 wereld natuur wonderen. We hebben nog een hele middag. We pakken onze lunch tas mee de auto in en rijden naar Dessert View. Terug naar het begin punt waar we vanochtend binnen kwamen. We eten een boterham en kijken ondertussen over de canyon. We besluiten ook de historische toren in te klimmen, voor een mooi uitzicht. We lopen terug naar de auto en zien allemaal mensen staan in een rondje met camera's. Wat is er gaande? Een super grote spin! Maar dan ook echt een super grote die niet van grapjes houd. Ook wij maken een foto. 's Avonds eten we een lekkere Amerikaanse burger in een steakhouse net iets buiten het park en dan zit ook dit avontuur er op. We rijden via Laughlin terug naar LA en vliegen de volgende ochtend vroeg naar New York City onze laatste stop van deze reis.

New York City:
Rond 5 uur in de middag lokale tijd landen we op JFK. Maar nu moeten we nog naar het hostel. Simone had van te voren al gebeld hoe we dit het beste konden doen, maar toen begon de receptionist al over allerlei genummerde straten te praten en over West en East dat Simone maar gewoon had gezegd, dankjewel en ophing! Daar stonden we dan, met heel veel spullen op het vliegveld. Gelukkig spotten we snel een shuttle bus en deze kan ons heel dicht bij het hostel afzetten, ideaal! 1,5uur later checken we dan in bij het hostel en kunnen we onze weg maken naar onze kamer. Bij binnenkomst schrikken we even van de 2 stapelbedden dat hadden we niet verwacht, we hadden toch een privé kamer geboekt? Dus op naar de receptie, we worden op de hoogte gebracht dat er verder niemand bij komt en dat dit het is. We discussiëren nog even met de manager, maar natuurlijk houdt deze voet bij stuk en doet ze net als of ze dom is (lees; waarschijnlijk is ze gewoon zo dom). We laten deze kleine tegenvaller ons natuurlijk niet onze citytrip verpesten en de verbouwing begint. We schuiven en slepen met de koelkast, de bedden en de matrassen om er een suite van te maken. Vervolgens benoemen we het tot het Basiskamp en wordt de Metrokaart op de muur geplakt. Dit is een waar doolhof van lijntjes met verschillende kleurtjes. Gelukkig hebben we het redelijk snel onder de knie en kunnen we op weg. We bezoeken het 9/11 memorial, wat is dit indrukwekkend. We kopen cakejes bij DE Cake Boss (Tv serie op LTC of Discovery). We shoppen heel veel en maken een rondje door central park. We varen met de ferry langs het Vrijheidsbeeld en natuurlijk lopen we over Times Square. Donderdagavond bezoeken we de musical The Lion King, ook dit is weer een mooie show. Wat een mooie kostuums en we lachen ontzettend hard om Zazu, Timo en Poemba. We eten de laatste avond weer in ‘'ons'' Italiaanse restaurant, dit is namelijk al de 3de keer in de afgelopen 4 dagen dat we hier eten. Met een lekker glaasje prosecco proosten we op onze mooie reis.

En dan is het voorbij....
We pakken onze tassen voor de laatste keer. Deze keer is het wel iets moeilijker met verschillende souvenirs en extra kleding als gevolg van ons shopgedrag in New York. We kijken terug op een geweldige reis, met ervaringen die we nooit zullen vergeten. We hebben genoten. We willen ook graag alle mensen bedanken die ons voor en tijdens de reis hebben geholpen, ons een kaartje hebben gestuurd, een berichtje hebben achter gelaten op onze blog of gewoon aan ons gedacht hebben. We hadden het niet zonder jullie gekund, dankjewel! Tijdens de reis hebben we ook veel mensen leren kennen, allemaal verschillend, met verschillende nationaliteiten doelen. We wensen jullie allemaal het beste en het was geweldig jullie te leren kennen!

Nu zitten we te wachten op onze vlucht naar Londen en uiteindelijk naar Amsterdam. We kijken er naar uit om onze familie en vrienden allemaal weer te zien. Het was geweldig onze belevenissen op deze blog met jullie te delen en jullie reacties te lezen!

Tot over een paar uurtjes Nederland!

Liefs,
Thijs en Simone

Roel & Jolein

Jeej!! Morgenavond zitten we hier in ons huisje met jullie aan de prosecco, eindelijk! Goede reis samen en tot morgenvroeg op Schiphol.

Dikke kus!

Fleur

Bedankt voor de kaart. Leuke foto.

Gerard

Je bent al weer thuis. Vele ervaringen rijker. De tijd is gevlogen en de harde werkelijkheid staat weer voor de deur. Herfst in Nederland, ha, ha!

Groeten,

Gerard

leidie

Terug in Nederland!!!!
Ik wens jullie een heel fijne dag.
En nogmaals bedankt dat ik jullie op dit geweldig jaar heb mogen volgen.
Liefs Leidie

travel-soul

genoten van jullie verhalen een goede thuiskomst gewenst